Arkiv – Artiklar

Helgtv

27 augusti, 2011

Vi är lite sena på den här, men nu har även vi drabbats av dexterfeber. Jag trodde faktiskt inte att en seriemördare i miami skulle falla mig i smaken, men eftersom huvudrollsinnehavaren var hur bra som helst i six feet under var det ändå läge att ge dexter en chans. Plöjde hela första säsongen dagarna innan thailand och igår började vi med andra. …

Hemma igen

25 augusti, 2011

Landade på landvetter vid lunchtid idag och vi är still going strong, känner inte av tidsomställningen lika hårt som när vi kom fram till bangkok och kraschlandade på hotellet så fort vi kom fram trots att klockan bara var barnet. Inatt sov vi otroligt nog väldigt gott på flygresan och resan gick som i ett nafs trots att det faktiskt tog nästan 12 timmar till amsterdam (och det är nog den längsta flygning jag gjort). …

Sista kvallen pa koh tao

21 augusti, 2011

Idag har varit sista dagen har (morgonjogg, lugn frukost, sol, lite for mycket sol..., shoppa nya bocker for alla andra ar utlasta) och nu gor vi oss redo for sista kvallen. Det blir middag pa favoritstallet nere vid stranden och kanske en liten shoppingrunda. Imorgon bitti gar baten till fastlandet och sedan bussen till bangkok. Vi har bokat in oss pa rambuttri igen och ska sova dar tva natter innan flyget gar tillbaka mot sverige. …

Livet pa on

18 augusti, 2011

Fortsatt skont liv pa koh tao. Vi har hunnit med att sola, bada, vandra i "djungeln", fa thaimassage, snorkla, aka battur runt on och till grannon, shoppa (snorkel, solglasogon, vaska, badshorts), ata gott, dricka gott. Och idag har jonas varit hos frisoren och trimmat och rakat sig. Vi har det valdigt bra helt enkelt. Har dessutom hunnit med att byta boende, nu har vi bytt upp oss till ett riktigt frascht hotell pa sodra sairee beach. Fint och modernt, mycket bra! …

Framme pa Koh Tao

14 augusti, 2011

Nu ar vi framme pa koh tao, kom hit igar morse men det kanns som att vi varit har langre (inte pa ett daligt vis alltsa - men vi har hunnit finna oss tillratta bra pa kort tid). Resan hit innebar inga storre problem men var ganska jobbig. Vi akte buss fran bangkok ner till chumpon och sedan katamaran over till koh tao. Bade buss och bat var frascha och gott om utrymme, men det var manga manga som akte samtidigt och det var mycket vantan mellan varven. …

Two nigths in Bangkok

12 augusti, 2011

Semestern har borjat bra. Efter en ganska smidig flygresa till bangkok (dar vi kunde sova storre delen av vagen fran amsterdam) tog vi en taxi till hotellet pa rambuttri road. Det ar en sidogata till den mer okanda (med prickar pa o:et...) kao shan road och det passar oss helt perfekt. Mycket turister saklart, men nagot lugnare och samtidigt massor att titta pa och fullt med mysiga stallen att sitta i timtal och dricka ol och ata god mat pa. Underbart. …

Snålt packat

8 augusti, 2011

I går gjorde vi klart det mesta av packningen. Jag har ansträngt mig lite för att packa så snålt som möjligt. Inte för att vi ska backpacka, men det är ändå aldrig kul att resa runt med en massa grejer i onödan (speciellt med tanke på att jag kanske kommer att köpa något nytt). …

Bästa söndagspromenaden

7 augusti, 2011

Dagen började regnigt och efter att vi vinkat av pappa i morse åkte vi och tvättade bilen både in- och utvändigt. Skönt att få det gjort, men knappast inspirerande. Åkte hem och sov lite framför tvn, började packa, åt. Segt, segt. Men sen tittade solen fram och vi kom till ett vägskäl - antingen drar vi något gammalt över oss eller så tar vi tag i dagen. …

Semestern har börjat

Det känns fortfarande lite overkligt, men sjunker väl in ikväll när jag väl inser att jag inte ska gå till jobbet imorgon. I fredags kom pappa hit och vi firade in semestern med cava och middag på tre indiers uteservering. Lika gott och trevligt som vanligt. Igår hann vi med shopping på scandinavian photo, promenad i stan, paddantur och givetvis en hel del god mat mellan varven. Skön start på semestern.

Räknar ner

4 augusti, 2011

En dag till, sen är det faktiskt semester i tre veckor. Det känns ju bara helt otroligt. Nu är dessutom hotell i bangkok bokat. Längtar efter att komma fram, sträcka ut, somna gott, vakna upp och sätta mig på innergården och äta frukost och fundera på resten av resan.

Lisebergspremiär

En gammal studiekamrat, anneli, och hennes familj är på besök i göteborg och igår mötte jag upp dem på liseberg. Ett lisebergsbesök får helt klart en annan innebörd när man har en 9-åring och en 5 1/2 åring i sällskapet, det blir både roligare och mer utmattande. Vi höll mest till nere i barnhörnan och det var knatterally, ponnykarusell och kaninresa för hela slanten. …

Semesterläsning

2 augusti, 2011

Idag efter jobbet åkte vi och fixade sommarens läsning - längtar efter att dyka ner i den. Tror jag kommer att börja med här ligger jag och blöder som beskrivs som sjukt rolig och vansinnigt sorglig på samma gång. En ungdomsbok, eller cross-over (ungdom/vuxen), visade det sig. …

Det bästa och värsta

1 augusti, 2011

Jag älskar att kolla på bilderna från london marathon, och framför allt älskar jag den här bilden. Pappa i sin sverigehalsduk (tack och lov att den var med, annars hade jag aldrig fått syn på honom och jonas i folkmassan) och jag med medaljen på sniskan och ett plågat ansiktsuttryck. Jag mådde så bra och dåligt i den stunden. …